سفارش تبلیغ
صبا ویژن

esawerta

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ژل رویال چیست؟

    نظر

ژل رویال که نام های متعددی مانند شاه انگبین، ژل سلطنتی و ژل ملکه زنبور عسل دارد ماده ای است که زنبور ملکه از آن تغذیه می کند. از آنجایی که دارای خواص بیشماری بوده و مقدار آن نیز محدود است قیمت آن بالا می باشد. این ژل سلطنتی از نظر ارزش غذایی بسیار مقوی و انرژی زا می باشد. این ماده غذایی بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می رود. یکی از نکات مهم در مورد ژل رویال شیوه نگهداری آن می باشد چرا که در شرایط نگهداری نامطلوب، ارزش غذایی خود را از دست می دهد.

 

ژل رویال چیست؟

ژل رویال چیست، ژل سلطنتی از آنجایی که توسط زنبور های عسل حاصل می شود ترکیبی از شهد گیاهان و آنزیم های موجود در بزاق زنبور عسل می باشد، لذا دارای ترکیبات گیاهی و حیوانی می باشد و خواص درمانی آن به مراتب بیشتر از عسل و دیگر فرآورده های عسل است. این ماده در بدن تولید انرژی کرده و قدرت و توانایی جسمی را افزایش می دهد. ژل رویالدارای 10 تا 16 درصد قند، 3 تا 6 درصد چربی، 2 الی 3 درصد ویتامین و اسید های آمینه و 60 تا 70 درصد آب به همراه ترشحات غدد زنبور عسل می باشد.

 خواص ژل رویال

خواص ژل رویال ، تقویت سیستم ایمنی بدن: ژل رویال سبب عملکرد بهینه در گلبول های سفید می شود به همین جهت آن ها را در مبارزه با عوامل بیمای زا مانند باکتری ها یاری می رساند. در واقع این ماده فعالیت هیستامین ها را در بدن خنثی کرده و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش ویژه ای را ایفا می کند.

بهبود فعالیت های مغزی: این ماده طبیعی عملکرد اعصاب را بهبود بخشیده به همین دلیل در پیشگیری از بیماری های مغز و اعصاب مانند آلزایمر بسیار موثر است.

کاهش عوارض یائستگی: یائستگی دوران حساس خانم ها در میانسالگی می باشد که با تغییرات در سطح هورمون ها همراه است، به همین دلیل سبب عوارض مختلفی مانند تغییرات فشار خون، افسردگی، ریزش مو و غیره خواهد شد. ژل رویال قادر است عوارض یائستگی را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کاهش خستگی: این ماده از آنجایی که بر جریان گردش خون تاثیر دارد سبب کاهش خستگی و ضعف بدنی می شود.

درمان دیابت: ژل رویال با کنترل سطح قند خون قادر است در درمان بیماران دیابتی بسیار موثر واقع شود.

پوکی استخوان: ژل رویال دارای ویتامین ب 12 و همچنین کلسیم می باشد به همین جهت در درمان پوکی استخوان و پیشگیری از بیماری های استخوانی موثر است.

درمان ناباروری در مردان: زنبور ملکه برای تولید مثل نیاز به ژل رویال دارد و سبب تخمک گذاری زنبور ملکه خواهد شد. ژل رویال به عنوان ماده افزایش دهنده قدرت باروری در مردان به شمار می رود. ژل رویال دارای آمینو اسیدها، ویتامین های ب 5 و ب 6، آهن، پتاسیم، کلسیم، سیلیسیوم بوده، بدین طریق نقش بسزایی در باروری مردان خواهد داشت.

بهبود عملکرد گوارش: یکی از ترکیبات ژل رویال، بیفیدو باکتریا بوده که این ماده سبب گوارش و هضم بهتر غذا خواهد شد.

نتیجه پایانی

یکی از موارد مهم در نگهداری ژل رویال این است که نباید آن را در محیط بیرون از یخچال قرار دهید چرا که سبب از بین رفتن خواص درمانی آن خواهد شد پیشنهاد می شود آن را درون فریزر نگهداری کنید تا فاسد نشود.